Wymogi redakcyjne dla tekstów kierowanych do recenzji Do pobrania
  1. Termin przesłania (do nr 2/2018): 15.09.2018
  2. Liczba stron: 9-12, A4
  3. Marginesy: standardowe
  4. Rysunki: edytowalne, skala szarości
  5. Format tekstu: Times 12, odstęp 1,5
  6. Język publikacji: angielski (do recenzji dopuszczamy j. polski)
  7. Kolejność:
    Tytuł
    Imię i nazwisko autora
    Afiliacja autora
    Wstęp
    Cel i metoda
    Wyniki badań
    Dyskusja
    Podsumowanie
    Literatura
    Streszczenie (800-1000 znaków)
    Słowa kluczowe (3-5)
    JEL (2-3 kody)
    Dane do kontaktu z autorem

 

  1. Oświadczenie autora – zgłoszenie artykułu
  2. Dane do faktury
  3. Oświadczenie o współautorstwie
  4. Szablon artykułu
  5. Wymogi edytorskie
  6. Oświadczenie dotyczące korekty językowej i odpowiedzi na recenzje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redakcja przestrzega zasad „ghostwriting” i „guest authorship”.

Redakcja czasopisma „Annals of Marketing Management & Economics” prowadzi politykę przeciwdziałania przypadkom ghostwriting oraz guest autorship.

Zjawisko Ghostwriting występuje wtedy, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, a nie ujawniono udziału danej osoby jako jednego z autorów ani nie wskazano jej roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji.

Zjawisko Guest authorship (honorary authorship) polega na tym, że udział danej osoby jest znikomy lub w ogóle nie miał on miejsca, a mimo to wskazano ją jako autora lub współautora publikacji. Jest ono przejawem nierzetelności naukowej i wyrazem braku dobrych obyczajów.

Aby przeciwdziałać wskazanym przypadkom, redakcja wprowadza następujące procedury:

  • Każdy z autorów podpisuje oświadczenie, w którym wskazuje, że praca przedstawiona do publikacji jest jego własnym opracowaniem nienaruszającym praw osób trzecich.
  • Redakcja wymaga ujawnienia wkładu każdego z autorów w powstanie publikacji (z podaniem afiliacji oraz kontrybucji każdego autora w zakresie koncepcji, założeń, metod itd.). Jednakże główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający artykuł.
  • Redakcja zastrzega sobie prawo ujawnienia wykrytych przypadków nieuczciwości naukowej, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów, w tym instytucji zatrudniającej autora.
(Opracowano na podstawie wytycznych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).