Wymogi redakcyjne dla tekstów kierowanych do recenzji | Do pobrania |
|
|
Redakcja przestrzega zasad „ghostwriting” i „guest authorship”.
Redakcja czasopisma „Annals of Marketing Management & Economics” prowadzi politykę przeciwdziałania przypadkom ghostwriting oraz guest autorship.
Zjawisko Ghostwriting występuje wtedy, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, a nie ujawniono udziału danej osoby jako jednego z autorów ani nie wskazano jej roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji.
Zjawisko Guest authorship (honorary authorship) polega na tym, że udział danej osoby jest znikomy lub w ogóle nie miał on miejsca, a mimo to wskazano ją jako autora lub współautora publikacji. Jest ono przejawem nierzetelności naukowej i wyrazem braku dobrych obyczajów.
Aby przeciwdziałać wskazanym przypadkom, redakcja wprowadza następujące procedury:
- Każdy z autorów podpisuje oświadczenie, w którym wskazuje, że praca przedstawiona do publikacji jest jego własnym opracowaniem nienaruszającym praw osób trzecich.
- Redakcja wymaga ujawnienia wkładu każdego z autorów w powstanie publikacji (z podaniem afiliacji oraz kontrybucji każdego autora w zakresie koncepcji, założeń, metod itd.). Jednakże główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający artykuł.
- Redakcja zastrzega sobie prawo ujawnienia wykrytych przypadków nieuczciwości naukowej, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów, w tym instytucji zatrudniającej autora.